Классический форум-трекер
canvas not supported
Нас вместе: 4 232 331

SideFx Houdini FX 16.5.496 [En]


 
 
RSS
Начать новую тему   Ответить на тему    Торрент-трекер NNM-Club -> Архив торрентов -> Архив Программ
Автор Сообщение
Salarmael ®
Uploader 100+
 
Стаж: 9 лет 10 мес.
Сообщений: 1387
Ratio: 132K
Поблагодарили: 35086
100%
SideFx Houdini FX 16.5.496 [En]
Версия программы: 16.5.496
Официальный сайт: ссылка
Язык интерфейса: Английский

Лечение: в комплекте
Тип лекарства: патч-кейген

Системные требования:
Операционная система: Windows 7 SP1, 8, 8.1, или 10 (только 64 bit)
Оперативная память: 4 GB необходимо, 8 GB и 64bit для симуляции жидкостей
Процессор: последние поколения 64-bit AMD или Intel (необходима поддержка SSE 4.2)
Свободное место на жестком диске: 2GB для установки программы
Видеокарта с поддержкой OpenGL 3.3 (4.0 рекомендуется), OpenCL 1.2 и 2GB видео памяти.


Описание:
Houdini FX сочетает в себе высокую производительность и легкость в использовании, чтобы предоставить мощный и доступный инструментарий художникам визуальных эффектов для создания художественных фильмов, рекламных роликов или компьютерных игр. Благодаря процедурному рабочему процессу на основе узлов, Houdini позволяет создавать контента больше и быстрее, чтобы сократить сроки и получить повышенную гибкость во всех творческих задачах. Houdini идеально подходит для художников визуальных эффектов и технических директоров с его системами частиц и динамики. Houdini FX включает в себя полный набор инструментов для студий, которые хотят использовать его для других задач, таких как освещение, анимация или процедурное моделирование.
FILM/TV
Create more shots under tight deadlines while achieving feature film quality results. From Bullet Rigid Body destruction, to Pyro FX fire and smoke and FLIP fluid liquids, Houdini’s procedural workflow lets you work at insanely high levels of detail to create bigger, more explosive visual effects. Houdini’s artist-friendly node-based workflow makes it easy to respond to director feedback and make changes at any time, even deep into production.

GAMES
The same procedural workflows that make Houdini such an industry leader for film and TV also make it an amazing addition to the game production environment. Game developers and artists love Houdini for its feature film-quality FX, procedural modelling, terrains and environments, asset placement, level building and rapid prototyping - and leverage Houdini Engine to deploy tools built as Houdini Digital Assets to artists throughout the studio.

MODEL, RENDER, ANIMATE
Houdini FX includes end-to-end production-quality features – including modelling, animation, character rigging, lighting, rendering, compositing and volumes. Digital Assets created in Houdini FX can also be opened, animated and rendered in Houdini Core.

FLUIDS & OCEAN FX
Create realistic sims using forces such as surface tension, viscosity, and visco-elasticity. Particle fluids can be surfaced at the geometry level to produce high quality splashes while fluid forces are used to create white water effects.

PARTICLES
Whether you are creating dust and debris or a flocks of birds, the particle tools in Houdini let you define a clear set of rules using a simple node network made up of sources, forces, attractors and collision objects.

PYRO FX
With Pyro FX, Fire and Smoke simulations look more realistic and are faster and easier to set up. Fast simulation speeds allow for more iterations. The ability to simulate using the GPU takes things to a whole new level and advances in volume rendering create an impressive final look.

FINITE ELEMENTS
The Finite Element solver analyzes the stresses on an object then either bends or breaks it. FEM can also be used for soft body effects with volume preservation. This solver takes the simulation of digital destruction, and gooey slimy objects, to the next level.

BULLET RBD
In Houdini FX, you can use the Bullet Rigid Body solver to create highly complex simulations of large data sets. This solver and Houdini’s own solver work with various forces, constraints and collisions for complete control.

SAND
Position-Based Dynamics is a multi-physics environment ideally suited to the creation of wet and dry sand. The PBD solver can run on the CPU or on the GPU using OpenCL. In addition to sand effects, artists can create solids, sheets or tethers to generate soft body, cloth and wire-like simulations.

WIRE & FUR
Ideally suited to creating hair and fur simulations, the Wire solver in Houdini FX also can be used for other types of thin shapes. Control wires with attributes such as thickness, length, rigidity and curl for added control.

CROWDS
The crowd tools use artist-friendly shelf tools along with a new packed agent primitive type, a Finite State Machine solver, hardware accelerated display of instanced crowds, controls for crowd layout, steering, collision avoidance, terrain adaptation, motion blending, and look-at targets.
With each release of Houdini, SideFX strives to bring production-ready solutions to the challenges you face on a daily basis. With Houdini 16.5, this involves refining the user experience to make you more efficient while optimizing tools to work faster while consuming less memory. These benefits touch all aspects of Houdini making this a great release for both artists and studios working in Film, TV, Gamedev and VR.
DYNAMICS
Houdini is known for its dynamic simulation tools and with Houdini 16.5 a number of key improvements have been made to the simulation of liquids. These new tools add new levels of realism while making you much more productive. These efficiencies allow you to either create bigger more impressive effects or allow small studios and individual artists to achieve effects that would have been prohibitive given hardware constraints.

BUBBLE SIMULATION
In the past, simulating fluids was easy but adding bubbles became a secondary task that would often lack the proper realism. With Houdini 16.5, you can now use air incompressibility to create realistic movement of air within a fluid simulation. Now bubbles are a directable part of your simulation and the results are natural looking and highly realistic.

NARROW BAND
Imagine creating fluids sims that are 3X faster while consuming 3X less memory. The new Narrow Band fluid sims in Houdini 16.5 achieve these efficiencies by allowing you to focus on the liquid’s surface. Instead of processing the whole fluid band, only the Narrow Band is calculated while the quality of the splashes remain the same.
CHARACTER
Houdini has tools for rigging and animating characters, adding Character FX such as muscles, hair and fur and generating realistic crowd simulations. With Houdini 16.5, these tools get even stronger with features such as time-space motion path handles, enhanced grooming tools and facial and quadraped support in our autorigs. Houdini continues to strengthen this toolset and is production-ready as you take your characters to the next level of realism.

GROOMING
The hair and fur framework introduced in Houdini 16 has been enhanced with new grooming tools designed with the artist in mind. Use the Curve Advect tool to set up large scale grooming directions by drawing a few quick curves. Easily add guard or white hairs for animal fur and partition your model into different areas to create local grooms that can be merged into a single fur once you are ready. These new tools will make it easier than ever to achieve the look you want as you add hair and fur to your characters and creatures.
RENDERING
Rendering in Houdini 16.5 is faster and more efficient with optimizations to the VOP nodes used to build materials. With each new release, the goal is to find ways to make it easier to render with Mantra and the new rounded edge shader is a big step forward for a number of key reasons.

ROUNDED EDGE SHADER
In real life sharp edges don’t really exist and artists often spend a lot of time adding geometry to their models to create visible highlights when you render. With the rounded edge shader, you can leave sharp edges on your model then round them without adding any extra geometry. This feature can also be used to weather the edges of objects and game artists can bake out the results to low-res geometry.
MODELING
From enhancements to topobuild to improvements in working with soft radius selections, Houdini 16.5 continues to strengthen our growing modeling toolset. Whether you are creating game art, preparing a model for large scale destruction or modeling a character, Houdini has the right tool that is supported by our non-destructive procedural workflow.

POLYREDUCE
More and more 3D artists are encountering huge datasets such as scanned meshes that need to be simplified. The new Polyreduce tool in Houdini 16.5 lets you efficiently perform large reductions while preserving profiles, UVs and more. The robustness of this feature makes it an important part of your toolset to the point that it can replace 3rd party poly reduction products you have come to rely on.

UV ENHANCEMENTS
The UV workflow in Houdini 16.5 is much more artist-friendly and includes important enhancements to how you work with UV layers. Advanced packing algorithms have been added to the UV layout tool that are faster and more efficient. You can also control the UV region more interactively and easily evaluate for region overlap or flipped UVs. These improvements will be especially important for game artists building models in Houdini.
UI/WORKFLOW
It doesn’t matter how powerful your tools are if they are not easy to work with. Houdini 16.5 introduces a new Hotkey manager for quick access to your tools including the ability to use any key to access radial menus. The parameter pane now has a searching ability that lets you filter the visible parameters down to a particular parameter name or even a parameter value. There is also the ability to integrate a game controller to move a camera or control an object in your scene.
Скриншоты:


Время раздачи: Пн-Пт с 18:00 до 22:00, Сб-Вс с 09:00 до 23:30 (до появления первых 3-5 скачавших)
[NNM-Club.me]_SideFX Houdini FX 16.5.496.torrent
 Торрент: Платиновая раздача  Зарегистрирован
 
Скачать


Примагнититься
 Зарегистрирован:   11 Июн 2018 20:20:50
 Размер:   885 MB  (
 Рейтинг:   4.9 (Голосов: 40)
 Поблагодарили:   142
 Проверка:   Оформление проверено модератором 11 Июн 2018 20:24:02
Как cкачать  ·  Как раздать  ·  Правильно оформить  ·  Поднять ратио!  
Vieras_suomi
Стаж: 10 лет 1 мес.
Сообщений: 5
Ratio: 6.68
100%
Можно на 13 версию поверх установить, или надо удалять?
Bodry-Q
Стаж: 8 лет 6 мес.
Сообщений: 107
Ratio: 25.054
Поблагодарили: 13
35.48%
krevedko.png
Доброго времени суток,
Установил программу Houdini 16.5.496 но при запуске появляется черное окошко. Программа вроде открывается, но там нет ничего, только черный экран
Подскажите пожалуйста, как решить эту проблему
kiavlad1
Стаж: 11 лет 5 мес.
Сообщений: 536
Ratio: 2.785
Поблагодарили: 21635
100%
pirates.png
Bodry-Q писал(а): Перейти к сообщению
Доброго времени суток,
Установил программу Houdini 16.5.496 но при запуске появляется черное окошко. Программа вроде открывается, но там нет ничего, только черный экран
Подскажите пожалуйста, как решить эту проблему

Процессор: последние поколения 64-bit AMD или Intel (необходима поддержка SSE 4.2)
Может в этом дело.
unrealer
Стаж: 12 лет 4 мес.
Сообщений: 13
Ratio: 3.051
0.37%
Если проблема с принятием лицензий, помогло вот это SideFx Houdini FX 16.5.378 [En]
SerGudzik
Стаж: 6 лет 6 мес.
Сообщений: 3
Ratio: 5.377
0.61%
Проблема с активацией, делал все по инструкции и на моменте когда нужно открыть Licence Administrator останавливаюсь, потому-что его окно открывается на мгновение и пропадает.
Подскажите как мне порешать это и норм активировать, пожалуйста.

UPD: установил в С и успешно установил
Spanchebob
Стаж: 13 лет 9 мес.
Сообщений: 115
Ratio: 8.379
27.73%
Я тупо установил и запустил программу, всё сходу работает и ничего не просит. Зашёл в License Administrator и все три галочки стояли, но всё равно на всякий случай по инструкции прошёлся.
SerGudzik
Стаж: 6 лет 6 мес.
Сообщений: 3
Ratio: 5.377
0.61%
Помогите с НОДАМИ. ))))
в проге нет, а в нєте никто и нечего не пишет как их скачать. Будто они там уже автоматом должны быть))
qqw1212
Стаж: 7 лет 7 мес.
Сообщений: 1
0%
SerGudzik писал(а): Перейти к сообщению
Помогите с НОДАМИ. ))))
в проге нет, а в нєте никто и нечего не пишет как их скачать. Будто они там уже автоматом должны быть))

http://www.sidefx.com/docs/houdini/nodes/obj/index.html
Топик был перенесен из форума ПО для моделирования в форум Архив Программ

Причина переноса: На трекере доступна новая версия: https://nnmclub.to/forum/viewtopic.php?t=1396418

Исправил релиз - напиши ЛС Eastoop, дав ссылку на релиз.
Если нет ответа 24 часа - нажми на кнопку "Обратить внимание модераторов".
Показать сообщения:   
Начать новую тему   Ответить на тему    Торрент-трекер NNM-Club -> Архив торрентов -> Архив Программ Часовой пояс: GMT + 3
Страница 1 из 1