Классический форум-трекер
canvas not supported
Нас вместе: 4 232 351

Плагины - BlurBeta plugins for 3ds Max 2008-2016 [DLT]


 
 
RSS
Начать новую тему   Ответить на тему    Торрент-трекер NNM-Club -> Материалы для мультимедиа и дизайна -> Дополнения
Автор Сообщение
Casper1313 ®
Куратор Программ
Доброе привидение
Меценат

Online
Стаж: 13 лет 1 мес.
Сообщений: 13159
Ratio: 170.4
Поблагодарили: 124838
100%
Откуда: Потусторонний мир
turkey.gif
Плагины - BlurBeta plugins for 3ds Max 2008-2016 [DLT]
Название: BlurBeta plugins for 3ds Max 2008-2016
Официальный сайт: BlurBeta
Раздаваемый материал: Плагины
Формат: DLM, DLO, DLR, DLT, DLU, DLV, FLT

Описание:
BlurBeta - это сборник шейдеров и плагинов, расширяющие возможности программы: 3ds Max. В частности: maps & materials, modifiers, space warps...
Прошу обратить внимание, что в официальном сайте указан сайт студии, тогда как плагины размещаются на стороннем хостинге

Cодержимое сборника делится на 7 видов плагинов и шейдеров.
*.dlm - Modifiers
*.dlo - Objects
*.dlr - Atmospheric effects
*.dlt - Maps & Materials shaders
*.dlu - Utillities
*.dlv - Render Effects
*.flt - Videopost filters

Плагины от 2010-ой версии подходят и к 2011-ой.
Плагины от 2013-ой версии подходят и к 2014-ой.
Плагины от 2015-ой версии подходят и к 2016-ой.

О том, как устанавливать, читаем в следующем спойлере.
Q: How do I install the plugins?
A: First make sure that you have downloaded the right plugin for your version of Max.
Then put the plugin in the 'Plugins' folder, which is in your '3dsmax' folder.
Now start Max and the new plugin is installed.

Q:Why do I get 'Error code-126' when I install BlurBeta plugins?
A: Most of the BlurBeta plugins need a plugin called 'BlurLib.dlu' to be loaded first for them to initialize properly.
Just put the BlurLib for your Max version in the 'StdPlugs' folder, and the other BlurBeta plugin in your 'Plugins' folder.
В: Как устанавливать плагины?
О: Для начала убедитесь, что вы скачали плагины нужной вам версии.
Потом переместите нужные плагины в папку "Plugins", что находится в корневой папке установленного 3ds max.
Запускаете программу... готово. Плагины установлены.

В: Получаю ошибку 'Error code-126' при запуске программы.
О: Большинство плагинов BlurBeta требуют наличие "BlurLib.dlu".
Для этого данный файл нужно скопировать в папку "StdPlugs", а остальные плагины в "Plugins", обе папки находятся в корневой папке установленного 3ds max.
Blur Gradient --> Material
A gradient for Max that has gain, center and width settings.

Blur Matte --> Material
A modified and extended matte material - supports bumpmaps, etc.

Blur ONB --> Material
A different version of the Oren-Nayar-Blinn shader.

Alpha Compositor --> Videopost Filter
A compositor filter that composites using a pre-multiplied alpha algorithm.

BlurDecayNoise --> Modifier
A noise modifier that decays off from its center.

BlurDeflector --> Spacewarp
A particle deflector with variable speeds.

BlurLib --> Utility
The library required for several of Blur's plugins.


Blur Falloff --> Material
This is basically the original version of the Falloff map that ships with Max.

Blur Fire --> Atmospheric
Similar to combustion, useful for doing campfires, torches, muzzle flashes etc.

BlurNoise --> Material
An alternative Noise texture map.

BlurPartForce --> Spacewarp
2 particle spacewarps - BlurWind and RandomWalk. Wind doesn't accelerate endlessly like the Max default.

Camoflage --> Material
A camoflage texture.

Cast Shadows Only --> Material
This material makes the object invisible, but lets it cast shadows. Note: Shadow maps do work, but cannot be tinted.

Color Clamp --> Material
Clamps the colors coming out of materials so they won't mess up atmospherics, etc.

Dirt --> Material
A dirt texture map.

Distance Blender --> Material
Blends between 2 texture maps based on the distance to the camera.

Do Nothing --> Material
Works as a pass through in composite textures.

Drip --> Material
Designed as a bump map for the 'drop of water in a bucket' effect.

Dust Devil --> Atmospheric
A shaded atmospheric with lots of controls for doing smoke, steam, fire, dust, etc.

DynoSkin --> Material
A bumpy skin texture map.

Electric --> Material
A tendrily noise texture map with exponential falloff.

Film Grain --> Videopost Filter
A controllable film grain filter for Videopost.

G-Buffer 2 RGB --> Videopost Filter
Converts Material ID's or Object ID's to an RGB mask image.

Gas Giant --> Material
A texture for creating gas giant planets.

Gimp Oilify --> Render Effect
A render effect that makes your rendered images look like oil paintings.

Highlight Only --> Material
Only generates the highlight part of the shade equation - for use with Shellac.

LightBoy --> Utility
A tool for managing scene lighting from a lightboard.

Linear --> Material
A specialised 3D gradient.

L-System Object --> Object
An L-System Object plugin for experimenting with L-Systems. Fractal-like forms are easy to describe with an L-System, and plant models or other natural-looking organic forms are easy to define.

Maelstrom --> Spacewarp
A whirlpool effect material, like water running down a drain.

Maelstrom Map --> Material
A whirlpool texture map, like water running down a drain.

Math Compositor --> Videopost Filter
A compositor that does add, subtract, multiply, divide and mix compositing.

MultiBlend --> Material
A multichannel material compositor with stacking controls and masks.

Null Material --> Material
This material seems to map objects to screenspace, green being the top left corner and red being the lower right corner.

Null Texture --> Material
This just seems to be a falloff material with no settings.

Object Utilities --> Utility
Lets you interrogate, rename and cleanup objects in Max.

PathCylinder --> Object
Grows a cylinder out along a spline, and adds thorns to it.

Rain --> Material
An extension to the Drip texture map. This does animated rain, like rain falling on the surface of a pond.

Raytraced Shadow Transparency Override --> Material
When using raytraced shadows, this material allows you to map the apparent transparency of the object differently than the default shadow color/density. This gives you a lot more control of shadows than regular materials do by default.

Shadow Light --> Material
Blends between 2 colors/maps based upon the amount of light hitting the surface.

Shellac --> Material
Additively composite 2 materials together to 'shellac' on a second highlight.

SideFade Material --> Material
A combination of ShadowLight and SideFade, but this one works as a material rather than a map.

SideFade --> Material
Blends between 2 colors/maps based upon viewing angle.

SolidColor --> Material
Some maps don't have color swatches when you need them - just use this.

SuperNoise --> Material
Over the top noise texture map - everything's mappable and has perturbation.

Surface Descriptor --> Material
Renders the bent normals of the object it's applied to.

Texmap Clipboard --> Utility
Like the color clipboard, but this lets you drag and drop texture maps.

Toner --> Videopost Filter
A filter for doing brightness, contrast, color toning etc.

ToonAsisstant --> Material
A material that helps set up and convert Ink'n'Paint materials.

Twist-O-Rama --> Modifier
A bend modifier for curling things up. Does sea shells, corkscrews etc.

Utility Material --> Material
Allows you to set material requirements, such as rendering reflections of objects without rendering the objects themselves, etc.

Wake --> Modifier
Creates waves, like water flowing around an obstacle.

WaterCell --> Material
Cellular-based watercolor splatter.

WaterWash --> Material
Creates watercolor washes.

WaterWash2D --> Material
The WaterWash material for creating watercolor washes implemented as a 2D map.

WireTex --> Material
Paints the objects mesh as a map.
Скриншоты:


Время раздачи: С 10:00 до 19:00 по Москве (в иное время: по возможности)
[NNM-Club.me]_BlurBeta plugins for 3ds Max 2008-2016.torrent
 Торрент: Платиновая раздача  Зарегистрирован
 
Скачать


Примагнититься
 Зарегистрирован:   30 Янв 2016 12:30:40
 Размер:   31 MB  (
 Рейтинг:   4.7 (Голосов: 45)
 Поблагодарили:   134
 Проверка:   Оформление проверено модератором 30 Янв 2016 14:28:59
Как cкачать  ·  Как раздать  ·  Правильно оформить  ·  Поднять ратио!  
2dand3d
Стаж: 14 лет 1 мес.
Сообщений: 35
Ratio: 2.691
11.18%
Откуда: Барнаул
ussr.gif
Спасибо! Многообещающе. Но у вас в названии до 2016-го макса, а в раздаче до 2015-го, они совместмы с 2016-м?
Casper1313 ®
Куратор Программ
Доброе привидение
Меценат

Online
Стаж: 13 лет 1 мес.
Сообщений: 13159
Ratio: 170.4
Поблагодарили: 124838
100%
Откуда: Потусторонний мир
turkey.gif
2dand3d
А под спойлер "Дополнительная информация" заглянуть не судьба?

_________________
Эффективное использование кнута существенно экономит пряники.
Ставить хорошие оценки пробовали? Попробуйте, может не все так плохо в этом мире? © NorthOn
2dand3d
Стаж: 14 лет 1 мес.
Сообщений: 35
Ratio: 2.691
11.18%
Откуда: Барнаул
ussr.gif
Casper1313 писал(а): Перейти к сообщению
2dand3d
А под спойлер "Дополнительная информация" заглянуть не судьба?


спасибо, братан. Ленивый совсем ;)
краб134
Стаж: 12 лет 10 мес.
Сообщений: 143
Ratio: 2.479
50.91%
Сложно понять их полезность
Borobum
Стаж: 7 лет 6 мес.
Сообщений: 7
Ratio: 0.953
100%
краб134 писал(а): Перейти к сообщению
Сложно понять их полезность


Ну да, какого вообще всемирно известная студия пользует свои процедурные карты, всместо того чтобы просто битмапами текстурить.
Показать сообщения:   
Начать новую тему   Ответить на тему    Торрент-трекер NNM-Club -> Материалы для мультимедиа и дизайна -> Дополнения Часовой пояс: GMT + 3
Страница 1 из 1