Blender 4.2.3 LTS + Portable [Multi/Ru]
Версия программы: 4.2.3 LTS
Официальный сайт: Blender FoundationЯзык интерфейса: Русский, Английский и другие
Лечение: не требуется
Системные требования:
- Windows 8.1 — Windows 11 (x64)
- 64-bit dual core 2Ghz CPU with SSE2 support
- 4 GB RAM
- Graphics card with 1 GB RAM, OpenGL 3.3
Описание:Blender - бесплатный редактор трехмерной графики и анимации. Несмотря на относительно небольшой размер, функций этого пакета вполне достаточно для работы как обычным пользователям, так и профессионалам.
В программе есть все основные инструменты, которые используются в профессиональных 3D-редакторах. Программа включает в себя средства 3D-моделирования, анимации, рендеринга, обработки видео, набор опций для создания интерактивных игр, визуальные 3D-эффекты и многое другое. Используя эту программу, можно создавать реалистичные 3D-картины, с качеством цифровой фотографии.
В Blender, как и в любой профессиональный 3D-пакет, встроено большое количество примитивов, из которых вы можете собирать свои собственные модели. Различные кольца, кубы, сферы, цилиндры, дополнительные сетки и т.д.
В сравнительно небольшой объем дистрибутива помещено полноценное ядро редактора со всеми основными функциями и минимальным набором текстур/моделей/обработчиков событий. Дополнительные возможности реализуются за счет подключения плагинов - как официальных, созданных авторами редактора, так и разработанных пользователями.
- HDRI Screen tearing. [#127590]
- EEVEE Next – Refractive materials do not refract emissive materials. [#126455]
- “Auto-Save Preferences” does not work in all preference menus. [#127678]
- Regression: Multires Unsubdivide destroys the vertex groups. [#93911]
- Fix crash making objects single user. [3e582bf531e]
- Fix crash applying object transform for multi-user objects. [70bac72b003]
- Changing enum props in redo menu doesn’t update the menu drawing. [#126521]
- Combining two Shader to RGB nodes destroys the Normals AOV. [#124567]
- macOS: Splash Screen notice to about reduced performance on Rosetta. [656fc04478c]
- EEVEE-NEXT: Inconsistent DOF Preview. [#124514]
- EEVEE-NEXT: Inconsistent DOF Preview. [#124514]
- Parent to triangle changes child location. [#127803]
- Regression: STL importing files in with smooth shaded faces. [#127932]
- Crash on load after id_properties_ui type change. [#127952]
- Fix IDPropertyUIManager.as_dict() non-array default for arrays. [4d95b2b69cd]
- Snapping related performance regression in 4.2. [#125646]
- Snapping related performance regression in 4.2. [#125646]
- Snapping related performance regression in 4.2. [#125646]
- Uncheck “Load UI” causes failure in direct manipulation of nodes with certain files. [#128012]
- Keys deleting when moving key(s) in Graph Editor with shared animation across multiple objects. [#127758]
- Outdated HDRi license file. [#128095]
- UV islands display issue – macOS Metal. [#126542]
- Eevee Next: Mesh Plane Disappears on Some Angles. [#127774]
- Eevee Next: Mesh Plane Disappears on Some Angles. [#127774]
- DRW: Rename draw_debug_info.hh to avoid conflict with main branch. [c68bd4b16f9]
- Fix: Snap to Grid with constraint limited to floor level. [e19916d82cc]
- Snaping in solid mode (Xray 1.0) doesnt snap other geometry. [#128074]
- 4.1 splash screen won’t render in Blender 4.2.1 with MetalRT. [#127622]
- glTF exporter: fix crash using full collection hierarchy export. [7389b08a08c]
- Fix: Uninitialized variable in versioning code. [0b33f52c8ca]
- crash to desktop when baking texture from selected mesh with no faces to active. [#127964]
- Fix: ‘Snap to Grid’ defaults to ‘Center’ instead of ‘Median’ when ‘Closest’ is selected. [4447c64bbc2]
- Memory leak selecting meshes in multi-object edit-mode. [#128226]
- Cryptomatte segmentation error. [#128315]
- Incorrectly displays texture transparency when face orientation is enabled. [#128113]
- Extensions: Manifest polishing. [54fa2513b52]
- Fix: Error in builds without OCIO. [c6f0d10a0d2]
- Fix: Snap grid point of Rotate operator is closest to the constraint axis. [bc7f896f237]
- WIN32: Extension update failed and removed the addon instead. [#128175]
- WIN32: Extension update failed and removed the addon instead. [#128175]
- WIN32: Extension update failed and removed the addon instead. [#128175]
- WIN32: Extension update failed and removed the addon instead. [#128175]
- Large VDB files crashing Blender 4.2 RC – macOS Metal. [#124720]
- GPU compositor glare node does not work properly on high resolution images. [#126998]
- Fix: EEVEE: Volume Lightprobe: Division by zero if no object is visible. [8a8ecabecd4]
- Fix ARRAY_HAS_ITEM macro on 64bit systems. [c0f0a451cd4]
- Fix crash deleting mask vertices. [8146e75140f]
- Fix mask duplicate failing to set the active point. [eb36fbe0889]
- Black rectangle artifact in mask feather. [#127692]
- Regression: Corrupted output when changing render regions in script with cycles without denoising. [#126565]
- render view with Cropped render region result in line offset / distortion with GPU compositor set to GPU. [#128551]
- Tooltips unnecessary large padding. [#128231]
- Regression: file selector automatically creates paths & warns. [#128567]
- Compositing Using Multiple Utility Levels Node Freeze Blender. [#127051]
- Fix inconsistency between *BKE_appdir_folder_{home/default} on macOS. [7318206d2e2]
- Fix crash using “~” in the file selector when the “home” is null. [76e11bedfa8]
- Fix crash if expanding the fonts directory fails. [8c1d59c0618]
- Video: Error in video decoding on either Linux or AVX512 CPU (ffmpeg alignment issue?). [#125446]
- BKE: id_delete: Do not forbid layer collection resync in non-Main case. [adf990f5e1]
- Regression: Toggle Maximize Area slower with geometry nodes. [#126205]
Портативная версия программы от разработчика, не требует установки в систему.
Распространяется в виде авторского архива по причине высокой степени сжатия, с контрольными суммами.
blender-4.2.3-windows-x64.zipMD5: 41D6216402F1C69AFFEE189E066DAC9B
SHA-1: 4C74AA42AF880909BE857C5AED095B890BB7E21B
Скриншоты: