Классический форум-трекер
canvas not supported
Нас вместе: 4 247 106

The Foundry MODO 902 SP1 Bulid 101906 [En]


 
 
RSS
Начать новую тему   Ответить на тему    Торрент-трекер NNM-Club -> Архив торрентов -> Архив Программ
Автор Сообщение
Salarmael ®
Uploader 100+
 
Стаж: 10 лет 7 мес.
Сообщений: 1387
Ratio: 135K
Поблагодарили: 35163
100%
The Foundry MODO 902 SP1 Bulid 101906 [En]
Версия программы: 902 SP1 Bulid 101906
Официальный сайт: ссылка
Язык интерфейса: Английский

Лечение: в комплекте
Тип лекарства: другое

Системные требования:
ОС: Windows 7 или Window 8 (64-bit только)
Процессор: Intel Core2Duo или лучше
Размер на диске: 10GB для полной установки контента
Оперативная память: минимум 4GB
Видеокарта: The Advanced viewport mode требует NVIDIA or AMD с 512MB видеопамяти и поддержкой OpenGL 3.2 или новее.


Описание:
MODO является полным решением для исследования дизайна, создания контента для игр, анимации персонажей и производства высококачественных рекламных изображений. Созданный для художественных рабочих процессов MODO возвращает легкое создание цифрового контента и дизайна. Художники и дизайнеры могут свободно исследовать и сосредоточиться на творческих усилиях, которые максимизируют качество продукции за меньшее время.
Advanced photorealistic viewport
Iterate faster in a high-fidelity context that closely reflects your final render, with MODO 901’s new hardware-accelerated photorealistic viewport. Powered by The Foundry’s Clear technology, the new advanced viewport lets you manipulate geometry and materials in a real-time setting that accurately displays lighting and shadows, BRDF materials, reflections, gloss, screen-space ambient occlusion, high-quality transparency, anti-aliasing, supersampling and a number of 2D post-processing effects.
MeshFusion
Now a fully integrated feature of MODO 901, MeshFusion takes away the challenge of complex and frustrating Boolean operations, making it easier to consistently produce high-quality models. You can interactively intersect, add and subtract subdivision surface (SDS) objects, control the blending between, and intuitively edit the assembly instructions. MeshFusion also comes with a library of preset primitives that you can use to construct your object; final output is a watertight mesh suitable for further editing in MODO or export to .STL.
Vector-based graphics support
Make use of resolution-independent vector-based artwork created in a program such as Adobe® Illustrator® or converted from a CAD file with new support for SVG (Scalable Vector Graphics) files, together with a new Curve Fill polygon type. You can use SVG artwork in your MODO scene as texture files, or as curves that can then be manipulated in 3D, or act as a framework for you to construct meshes. Edited vector compositions can also be exported back out as SVG files for use downstream in the design or manufacturing process. Progressive baking Texture baking in MODO 901 goes to the next level, with a new technique that takes advantage of MODO’s progressive renderer. Using a ray tracing methodology, you can preview your textures as you bake, and watch them refine progressively—allowing you to tweak settings and make surface changes without waiting for a final render. The result? Faster iterations and an overall better baking workflow. In addition, you can now directly bake normal maps with Mikk and other custom tangent spaces for compatibility with a wide number of games engines.
Accelerated performance
With a major focus on improving performance on large scenes, MODO 901 accelerates workflows across the board—including selecting, displaying and deleting many items, or changing their type—in some cases by orders of magnitude. In other specific examples, animating deforming subdivision surfaces is now significantly faster, thanks to the new support for the OpenSubdiv library, while the progressive renderer now employs several techniques to provide faster updates. What’s more, new sampling techniques improve rendering performance with many direct lights and light linking.
Enhanced modeling toolset
MODO 901 brings a number of enhancements to its renowned modeling toolset: the ability to work with models that are topologically but not spatially symmetrical lets you work on both sides of a posed model at once; the Slice tool now offers the option to automatically cap the resulting meshes; and you can now fill a four-sided region with a grid pattern of quads. Other enhancements include new Linear and Radial Align tools, a Twist option for the Curve Generator tool, improved edge loop selection options, slicing across multiple edges, and more.
Improved UV workflows
Enhanced multi-tile UV workflows in MODO 901 include the ability to pack UVs across multiple tiles at once, a new UDIM Indicator that displays various information about the current tile, and UDIM support within many tools and commands. Other new UV features include the ability to copy and paste UVs based on topology, straightening options for the UV Relax tool, and a UV Rectangle command to align strips that have a regular grid pattern.
Better multi-resolution sculpting
Multi-resolution sculpting in MODO 901 now supports layers, so you can have multiple sculpt layers at each mesh level; displacement values from all the layers are blended together into the final result. In addition, you can now transfer multi-resolution displacement vectors to an active mesh from a background mesh, helping you exchange data with third-party sculpting applications, create a new starting point from a high-resolution template, or prepare a mesh for animation.
Extended dynamics and effects
MODO 901 helps bring your worlds to life with new dynamic and procedural effects. A new procedural Shatter item lets you automatically shatter meshes based on collisions, while a procedural Rock item lets you add natural-looking landscape detail to your scene. For rigid-body simulations, the ability to set up and control glue constraints is now much easier, while all dynamic simulations can now be saved and loaded as separate external cache files.
More flexible rigging
Creating cleaner, more flexible rigs for characters and other assets is now easier in MODO 901. With new Command Regions, you can create clickable controls from any polygon selection; controls become visible as you mouse over the selected region, keeping your rig uncluttered. In addition, a new Tension texture lets you drive values based on surface deformation; this can be combined with the new ability to drive sculpt layer opacity through a modifier, for powerful rigging possibilities.
Easier pipeline integration
Aimed primarily at technical directors, MODO 901’s new TD SDK offers an easier and more intuitive interface to the existing Python API for writing plug-ins. MODO 901 also brings Qt support to Mac OS X and Windows—already available on Linux—so TDs can make cross-platform custom UIs. And, with support for OpenVDB voxel datasets, and a projection shader that enables digital matte painting workflows with NUKE, MODO 901 plays well with other applications in your pipeline.
Complexity management
MODO 901 delivers tools to help you manage today’s complex assets more easily. The new Deferred Mesh item lets you offload assets to disk, loading them only at render time; simple proxies or bounding-boxes represent the item in the scene with minimal memory impact. Other complexity management features include the ability to mass-convert scene image clips to Tiled EXRs, and better ways to expose only selected inputs in assemblies.
Improved painting and texturing
MODO 901 delivers faster, higher quality painting, with better blending, interpolation, stroke evaluation, subpixel sampling and brush orientation during drawing among the improvements leading to a superior overall experience. In addition, a new option in the Parametric Ink tool lets you use surface parameters to vary the opacity of the applied paint, while a new texture switch node and wireframe shader extend texturing possibilities.
Physically based materials and rendering
MODO 901 now offers a new choice of BRDF material—GTR (Generalized-Trowbridge-Reitz)—that better matches specular highlights on real materials, and offers control over blurry reflections. The material is fully compatible with the new advanced photorealistic viewport. In addition, MODO’s physically based Daylight model has been updated to provide a more realistic, physically accurate environment.
UI and viewport enhancements
In the sometimes overwhelming world of 3D, MODO 901 puts the tools you need at your fingertips with the ability to store and recall 3D viewport settings as presets and a switcher bar for easily selecting favorite layouts. In addition, you can now choose to display UV edge seams and boundary edges with different colors in the 3D viewport.
Camera matching
Easily match a 3D camera to a background image just by drawing on screen and using one-click set-ups: you can match position, rotation, focal length and resolution, and estimate lens distortion.
Projecting images
Choose from the Projection Texture to project images into a given texture channel, and the Projection Shader to replicate the exact pixels of the real-world image unaffected by your scene's lighting and shading.
Projection Ink
Use MODO's intuitive brush-based tools to paint projected textures directly onto UV-mapped geometry. Blend images from multiple cameras to create seamless maps that work from any angle.
Camera Plane modifier
Create an image plane with a single click; MODO will adjust size, position and rotation to keep it filling the screen as you adjust the depth. Repeat for easy multi-layered compositions and animations.
Physical Sun setup
Use image metadata—location, direction, time of day—to automatically match MODO's Physical Sun to the real-world setting. Photographed and virtual shadows will align with just a few button clicks.
MeshFusion
Welcome to better Booleans for everyone! With MeshFusion, you can interactively intersect, add and subtract SDS objects, control the blending between, and intuitively edit the assembly instructions.
Multi-res sculpting
Work with multiple sculpt layers at each mesh level; displacement values from all the layers are blended together into the final result, with each layer's contribution controlled by an Opacity attribute.
Topological symmetry
Don't needlessly double your workload! When you have models that are topologically but not spatially symmetrical-such as posed characters-MODO 902 lets you still work on both sides at once.
Radial and Linear Align
Align polygon, edge or vertex selections into circles, n-sided shapes or straight lines with new align tools—great for bringing uniformity to areas of your model. The weight of the effect can be varied.
Better everyday tools
The Slice tool now offers new cap options, and can slice across multiple edges; plus, there’s new and improved options for Quad Fill, the Curve Generator tool, edge loop selection, and more.
Progressive baking
Texture baking in MODO 901 goes to the next level. Preview your textures as you bake, and tweak settings as they refine progressively.
Physical materials
Match real materials more convincingly, with control over blurry reflections and specular profiles offered by the GTR BRDF model.
Vector graphics
Use SVG artwork as texture files, or as curves that can then be manipulated in 3D, or act as a framework for you to construct meshes.
Improved painting
Get faster, higher quality painting with better blending, interpolation, stroke evaluation, subpixel sampling, brush orientation and more.
TD SDK
MODO 901's new TD SDK offers a more intuitive interface to the existing Python API, making it easier for technical directors to write plug-ins.
Qt support
Previously available only on Linux, MODO 901 brings Qt support to Mac OS X and Windows, so TDs can make cross-platform custom UIs.
Interoperability
MODO 901 adds support for OpenVDB voxel datasets, and a projection shader that enables digital matte painting workflows with NUKE.
Устранена ошибка, вследствие которой lxo файлы, сохраненные в MODO 902 могли быть повреждены, что делало их не загружаемыми. Исправление предотвращает повреждение при сохранении и позволит загрузить файлы, которые были ранее не загружаемые в 902.
Скриншоты:


Время раздачи: Пн-Пт с 18:00 до 22:00, Сб-Вс с 09:00 до 23:30
[NNM-Club.me]_The Foundry MODO 902 SP1 Build 101906.torrent
 Торрент:   Зарегистрирован
 
Зарегистрируйтесь и скачайте торрент!
15.5 KB
Free Leech
Примагнититься
 Зарегистрирован:   11 Янв 2016 20:54:14
 Размер:   363 MB  (
 Рейтинг:   4.6 (Голосов: 34)
 Поблагодарили:   74
 Проверка:   Оформление проверено модератором 11 Янв 2016 21:08:40
Как cкачать  ·  Как раздать  ·  Правильно оформить  ·  Поднять ратио!  

_________________
All world will burn
Советуем установить VPN чтобы скрыть Ваш IP-адрес
evlar4
Стаж: 13 лет 9 мес.
Сообщений: 133
Ratio: 0.949
86.19%
Откуда: Минск
belarus.gif
Очень странная штука с этим брендом происходит: авторитетнейшая контора во всем мире, проги востребованы, известные киностудии её используют. Нет русского... мало материала по видео обучению, а если есть, несуразный и мало обучаемые. А жаль..

_________________
Жизнь-это то, когда мы строим совсем другие планы. Джон Леннон.
izmena
Стаж: 14 лет 1 мес.
Сообщений: 121
Ratio: 16.387
1.98%
Всегда думал, что подобному софту не нужны как переводы, так и видеокурсы из инета...примерно как удивляться отсутствию перевода IOS и отсутствию бесплатно сертификации у Cisco.
Salarmael ®
Uploader 100+
 
Стаж: 10 лет 7 мес.
Сообщений: 1387
Ratio: 135K
Поблагодарили: 35163
100%
В принципе, вы оба в чем-то правы: качественный продукт должен и оцениваться соответсвенно (высокая цена, платная сертификация, лицензионные отчисления), плюс чтобы продукт стал узнаваем следует взращивать крупное сообщество фанатов и приверженцев продукта и бренда в целом для увеличения спроса (направленная реклама в сети и СМИ, доступность и обилие медиа контента).
Пока что в данном русле лучше всех действует компания Apple: и продукты достойные выпускает и культ возвела вокруг бренда.

_________________
All world will burn
AlexBBM
Стаж: 14 лет 4 мес.
Сообщений: 17
Ratio: 2.333
Раздал: 1.612 TB
0.78%
Учитывая, что софт относительно молод, то уроков полным полно. Да, есть темы, которые мало освещены. А перевод профсофта - бред. 99% уроков на английском и терминология тоже.
alidagestan
Стаж: 12 лет 8 мес.
Сообщений: 34
Ratio: 1.655
12.87%
Всегда радуют сообщения "почему программа не на русском" )) Нет ну если уж решили в 3d индустрию вливаться, английский нужно знать. Школьного уровня с головой хватает на любой тутор.
Ale945
Стаж: 12 лет 9 мес.
Сообщений: 2047
Ratio: 24.025
100%
Хотел попробовать, но убивают танцы с бубнами. Репакеры АУ!
AlexBBM
Стаж: 14 лет 4 мес.
Сообщений: 17
Ratio: 2.333
Раздал: 1.612 TB
0.78%
Ale945 писал(а): Перейти к сообщению
Хотел попробовать, но убивают танцы с бубнами. Репакеры АУ!


От Amon^Ra нет никаких танцев.
ЭтоИмя
Стаж: 9 лет 1 мес.
Сообщений: 71
Ratio: 5.17
3.53%
Меня лично раздражает в таких пакетах особенно в синеме отсутствие собственных инструментов симуляции жидкостей огня и так далее. По сути сейчас это есть только у майи и гудини и блендере. Но эй вы если называеться продукт комплексным то добавьте туда
Golf-SREAM
Стаж: 11 лет 8 мес.
Сообщений: 289
Ratio: 1.221
100%
ЭтоИмя писал(а): Перейти к сообщению
Меня лично раздражает в таких пакетах особенно в синеме отсутствие собственных инструментов симуляции жидкостей огня и так далее. По сути сейчас это есть только у майи и гудини и блендере. Но эй вы если называеться продукт комплексным то добавьте туда

Ну этот месс будет более уместным к разрабам данного софта, не к релизерам :показывает язык: Напиши на офф-сайте, внеси предложение. Я так пару раз написал на прогу Photoinstrument, они прислушались и стало больше инфы на главной странице.. :крутой: Так вот и действовать надо. Разрабы софта совершенствуют свои проекты только благодаря отзывам пользоватлей, которые есть в принципе, тестеры программ на разных ОП, вот поэтому, устраняются ошибки предыдущих версий, выходят обновления, ВСЕ благодаря отзывам потребителей-пользователей... КАК то так :да:
ЭтоИмя
Стаж: 9 лет 1 мес.
Сообщений: 71
Ratio: 5.17
3.53%
Golf-SREAM писал(а): Перейти к сообщению
ЭтоИмя писал(а): Перейти к сообщению
Меня лично раздражает в таких пакетах особенно в синеме отсутствие собственных инструментов симуляции жидкостей огня и так далее. По сути сейчас это есть только у майи и гудини и блендере. Но эй вы если называеться продукт комплексным то добавьте туда

Ну этот месс будет более уместным к разрабам данного софта, не к релизерам :показывает язык: Напиши на офф-сайте, внеси предложение. Я так пару раз написал на прогу Photoinstrument, они прислушались и стало больше инфы на главной странице.. :крутой: Так вот и действовать надо. Разрабы софта совершенствуют свои проекты только благодаря отзывам пользоватлей, которые есть в принципе, тестеры программ на разных ОП, вот поэтому, устраняются ошибки предыдущих версий, выходят обновления, ВСЕ благодаря отзывам потребителей-пользователей... КАК то так :да:

Вы принципе правы. Вот разрабы синьки давно могли бы купить плагин Navie Effex и добавить к себе и вуаля - готовый конкурент майке и гудини, во всяком случае сочетание легкость и возможности явно побеждает. К релизерам притензий никаких так просто ищу идейных товарищей. Да и X-particles тоже можна было было купить.
Автодеск вообще купил и убил softimage. Вообще на свое время самый лучший 3d софт был. А его прикрыли, разкрученность всегда ишла в разрез с истиной. Да и модо тоже перспективный, так возьмите и ничего больше не делайте в следущей версии, дайтие реальную возможность делать хотя бы базовые VFX, нет надо хвастатся типа мы взяли и создали новый Bevel. Плевать! Сделайте норм симульку! ))))
evlar4
Стаж: 13 лет 9 мес.
Сообщений: 133
Ratio: 0.949
86.19%
Откуда: Минск
belarus.gif
alidagestan писал(а): Перейти к сообщению
Всегда радуют сообщения "почему программа не на русском" )) Нет ну если уж решили в 3d индустрию вливаться, английский нужно знать. Школьного уровня с головой хватает на любой тутор.

Меня всегда "радуют" сообщения по своей сути бестолковые, как ваши: какой школьный уровень английского, когда это техническое? За партой говорилось о таких терминах? :смех:

_________________
Жизнь-это то, когда мы строим совсем другие планы. Джон Леннон.
iron100
Стаж: 12 лет 11 мес.
Сообщений: 21
Ratio: 3.009
0.89%
ЭтоИмя писал(а): Перейти к сообщению
дайтие реальную возможность делать хотя бы базовые VFX, нет надо хвастатся типа мы взяли и создали новый Bevel. Плевать! Сделайте норм симульку! ))))

Ну тебе на Bevel плевать, а мне например на VFX плевать. Не все же видео и анимацией занимаются.
Топик был перенесен из форума ПО для моделирования в форум Архив Программ

Причина переноса: На трекере доступна новая версия

Исправил релиз - напиши ЛС Casper1313, дав ссылку на релиз.
Если нет ответа 24 часа - нажми на кнопку "Обратить внимание модераторов".
Показать сообщения:   
Начать новую тему   Ответить на тему    Торрент-трекер NNM-Club -> Архив торрентов -> Архив Программ Часовой пояс: GMT + 3
Страница 1 из 1